امضای شیوه‌نامه پذیرش طلاب مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری در حوزه علمیه خراسان

۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۲ کد : ۱۸۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۹
شیوه‌نامه پذیرش طلاب مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری در حوزه علمیه خراسان به امضای حضرت آیت‌الله امامی کاشانی و آیت‌الله مصباح عاملی رسید.

امضای شیوه‌نامه پذیرش طلاب مدرسه‌عالی در حوزه علمیه خراسان میان حضرت آیت‌الله امامی کاشانی و آیت‌الله مصباح عاملی

حضرت آیت‌الله امامی کاشانی، تولیت معظم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره) در این مراسم با اشاره به وقف نامه آن و با بیان اینکه این مدرسه چگونه و در چه شرایطی کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این مجموعه به‌مرور نسبت به حوزه محض‌تر می‌شود و حوزه علمیه خراسان نیز با این مدرسه هماهنگی بیشتری دارد.
در این نشست آیت‌الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که فی‌مابین این حوزه و مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری در دو سال پیش‌امضا شد، گفت: در این مدت نیز فعالیت‌های تحولی خوبی بر این اساس صورت گرفته و ذیل آن آیین‌نامه تدوین شده است.
مدیر حوزه علمیه خراسان ابراز امیدواری کرد: با این هماهنگی، روزبه‌روز نظر واقف مدرسه‌عالی شهید مطهری اجرا و در نهایت طلبه‌هایی تحصیل‌کرده و فاضل تربیت شوند.
همچنین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالفضل کاظمی، مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با ارائه آماری از تعداد طلاب و مدارس این حوزه، به ویژگی با برکت هم‌جواری با مضجع منور امام رضا (علیه‌السلام) اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج سال اخیر فعالیت‌های تحولی کمی و کیفی صورت گرفته که یکی از کارهای اصلی و پیشران مسئله پذیرش و جذب است که در حوزه علمیه خراسان با رویکرد کیفی‌تر و نخبگانی و البته استقبال زیاد متقاضیان روبه‌رو بوده‌ایم.
وی اظهار کرد: چند سالی است که طرحی با عنوان بنیاد روح‌الله شکل‌گرفته و مدارسی برای دانش آموزان راه‌اندازی شده که قدم بسیار مهمی در جذب و رویکرد تربیت دینی آنان است.
مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقی وقت حوزه علمیه خراسان همچنین به موقوفات جذب‌شده در سه سال اخیر به‌عنوان گام اساسی زیرساختی این حوزه اشاره و ابراز کرد: با نگاه مدیریتی حوزه علمیه خراسان دیدگاه اجتماعی تقویت‌شده و رویکرد مردمی در این حوزه افزایش‌یافته و از مهدکودک تا مدرسه علمیه در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر است.
وی افزود: حضور جهادی طلاب در خدمت اجتماعی به‌ویژه در دو سال گذشته در مسائل کمک به زلزله‌زدگان، سیل‌زدگان و مقابله کرونا شکل قوی‌تری به خود گرفته است.
در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید علوی (آزیز)، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده پس از امضای تفاهم‌نامه و کارهایی که صورت گرفته است، متن تفاهم‌نامه را قرائت و سپس آیت‌الله امامی کاشانی و آیت‌الله عاملی آن را امضا کردند
.

از جمله مواردی که در این تفاهم نامه آمده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

-مقرر شد است کد و شناسه رسمی طلبگی به طلاب و دانشجویان مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری(ره) تعلق گرفته و پرونده حوزوی ویژه طلاب و دانشجویان این دانشگاه تشکیل گردد.

-از دیگر موارد این توافق نامه برخورداری طلاب و دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری(ره) از خدمات حوزوی (نظیر شهریه، خدماتِ مرکز خدمات حوزه و ...) می‌باشد.

-یادآور می شود معرفی طلاب و دانشجویان براساس احراز شرایط آموزشی و فرهنگی مورد نظر مدرسه عالی شهید مطهری انجام خواهد شد

کلید واژه ها: مدرسه‌عالی و دانشگاه شهیدمطهری تولیت مدرسه‌عالی شهیدمطهری مقام تولیت امام‌جمعه موقت تهران حوزه علمیه خراسان حضرت آیت‌الله امامی کاشانی