شهادت «سرباز ولایت وامت اسلام» سردار اسلام، انقلاب و ایران حاج قاسم سلیمانی در حمله بالگردهای آمریکایی

۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۸ کد : ۲۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۶
اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز جمعه ۱۳دی‌ماه ۱۳۹۸، در حمله بالگردهای آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید و به‌پاس اجر سال‌ها مجاهدت پرافتخار به دیدار معبود شتافت.
شهادت «سرباز ولایت وامت اسلام» سردار اسلام، انقلاب و ایران حاج قاسم سلیمانی در حمله بالگردهای آمریکایی

اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز جمعه 13دی‌ماه 1398، در حمله بالگردهای آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید و به‌پاس اجر سال‌ها مجاهدت پرافتخار به دیدار معبود شتافت.
بر اساس اعلام منابع حشد الشعبی، نیروهای مردمی عراق، در حمله بالگردهای آمریکایی به فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس (معاون حشد الشعبی) به شهادت رسیدند.
فرودگاه بغداد پس‌ازاین حمله بسته‌شده است.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی

سردار حاج قاسم سلیمانی ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در استان کرمان چشم به جهان گشود. وی در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار ساختمان در کرمان شد.

با شروع جنگ تحمیلی، وی راهی جبهه شد و کمی بعد، فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشگری از بسیجی‌ها تشکیل داد که به لشکر ۴۱ ثارالله شهرت یافت.

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشگر تحت‌ امر خود در عملیات زیادی ازجمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور مؤثر داشت.

قاسم سلیمانی اولین بار در آذر 1360 در عملیات مشترک ارتش و سپاه بنام عملیات طریق‌القدس در غرب سوسنگرد براثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم به‌شدت مصدوم شد.

با پایان جنگ، لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

قاسم سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس تا زمانی که به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان جنگید.

وی در سال ۱۳۷۶، از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا، به تهران فراخوانده و مسئولیت سپاه قدس به او سپرده شد.

رهبر معظم انقلاب که بهمن‌ماه 1389 درجه سرلشگری را به سلیمانی اعطا کرد، در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به‌عنوان «شهید زنده» نام بردند.

سردار حاج قاسم سلیمانی  در اسفندماه 1397 از سوی فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به دریافت نشان ذوالفقار مفتخر شد.

نشان ذوالفقار پرافتخارترین نشان نظامی ایران است که پس از انقلاب برای نخستین بار توسط رهبری به سرلشگر سلیمانی اعطا گردید.

کلید واژه ها: مدرسه‌عالی و دانشگاه شهیدمطهری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی