بخشی از سخنان آیت‌الله امامی کاشانی تولیت مدرسه‌عالی شهیدمطهری(ره) و امام جمعه موقت تهران در همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی»

۰۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۳ کد : ۳۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۷۳
آیت‌الله امامی کاشانی: هیچ اندیشه‌ای به‌اندازه مهدویت در طول تاریخ دشمن نداشته است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اتصال حکومت و نظام اسلامی با قیام امام زمان(عج) گفت: هیچ اندیشه به‌اندازه مهدویت در طول تاریخ دشمن نداشته است.
آیت‌الله محمد امامی کاشانی تولیت مدرسه‌عالی شهیدمطهری(ره) و امام‌جمعه موقت تهران در همایش «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار گردید، بابیان این‌که اصل موضوع مهدویت به بحث انتظار برمی‌گردد، اظهار داشت: اگر انتظار را از روایات مهدویت که نزدیک به ۵۰۰۰ حدیث است بگیریم، چیزی از آن باقی نمی‌ماند و پوچ و بی‌معنا می‌شود.

وی با اشاره به امید به آینده، استقامت، انطباق فکری با امام زمان(عج) و حکومت اسلامی و توأم بودن سیاست به‌عنوان مباحث مهدوی مطرح در اندیشه رهبر معظم انقلاب یادآور شد: اتصال حکومت اسلامی و نظام اسلامی با قیام آن حضرت مورد تأکید قرارگرفته است.

آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید به این مسئله به‌گونه‌ای اهمیت بدهیم که پایه‌های این بحث محکم شود تا یک شخص روحانی خارج نشین نگوید که بحث ظهور حضرت مهدی تنها دو روایت دارد و این دو روایت نمی‌تواند وجود امام زمان(عج) را ثابت کند.

هیچ اندیشه‌ای به‌اندازه مهدویت در طول تاریخ دشمن نداشته است

وی با اشاره به این‌که هیچ مسئله‌ای در طول تاریخ به‌اندازه انتظار مورد دشمنی قرار نگرفته است، تصریح کرد: یکی از دشمنان سرسخت این مسئله مسیحیت کاتولیک هستند که حتی پیشگویی‌های انجیل در ارتباط با آمدن منجی و دگرگونی عالم را به قیامت و نزول حضرت عیسی تفسیر می‌کنند.

تولیت مدرسه‌عالی شهیدمطهری(ره) بیان داشت: ما برای رسیدن به ظهور و آمدن منجی هرگز نباید از دعا و توسل به ایشان غافل باشیم همچنان که در این دعاها و مناجات مختلف، عنایات متعددی از جانب امام زمان(عج) شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت قرائت بافهم دعای عهد تصریح کرد: در این دعا عبارت‌های بلندی وجود دارد ازجمله این‌که از خدا می‌خواهیم به‌واسطه امام زمان(عج) مشکلات و سختی‌های ما را برطرف کند.

هیچ اندیشه‌ای به‌اندازه مهدویت در طول تاریخ دشمن نداشته است

آیت‌الله امامی کاشانی بابیان این‌که دشمنان اسلام پشت‌به‌پشت هم برای نابودی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما از دعا برای همین کسانی که در عراق و سوریه و جاهای دیگر مشغول مبارزه با دشمنان هستند و همین‌طور برای رهبر عزیزمان نباید غافل باشیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم همه ما از منتظران واقعی آن حضرت قرار بگیریم و از کسانی باشیم که واقعاً مصداق این حدیث شریف باشیم که «خیارالامه مع ابرار العتره» یعنی ازجمله افرادی که امام زمان(عج) به آن‌ها می‌تواند دل ببندد.

عضو مجلس خبرگان رهبری حاج قاسم سلیمانی را نمونه بارز یادآور شد: شما دیدید که برای این سردار بزرگ جبهه مقاومت چه استقبال باشکوهی صورت گرفت و مردم چه برخورد عجیبی از خود نشان دادند.

کلید واژه ها: مدرسه‌عالی و دانشگاه شهیدمطهری حضرت آیت‌الله امامی کاشانی تولیت مدرسه‌عالی شهیدمطهری امام‌جمعه موقت تهران نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای