آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۲ کد : ۳۵۱۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۲
آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به دست حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدظله‌العالی)، تولیت معظم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری و برگزار گردید.

آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری شهید مطهری روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به دست حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدظله‌العالی) تولیت و رئیس محترم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری و برگزار گردید. 

حضرت آیت‌الله امامی کاشانی، تولیت معظم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری در این مراسم طی سخنانی فرمودند: حدیثی از پیغمبر اکرم هست که در جنگ بدر لشکر اسلام خیلی ضعیف بود؛ لشکر کفر همه مسلح بودند لشکر اسلام فقط چند نفر مسلح بودند. وقتی به پیغمبر اکرم (ص) خبر دادند خیلی نگران شد بعد عرض کرد خدایا «اللَّهُمَّ إِنْ تَهْلِکْ هَذِهِ الْعِصَابَةُ مِنْ أَهْلِ الإِسْلاَمِ لاَ تُعْبَدْ فِی الأَرْضِ»؛ اگر جمعیتی که من دارم کشته شوند تو عبادت نخواهی شد. بعد لشگر اسلام با یاری امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) پیروز شد.

اعتقاد من بر این است که اگر امروز طلبه به وظیفه‌اش عمل کند خیلی ارزش دارد. اگر طلبه و حوزه علمیه نباشد «لاَ تُعْبَدْ»؛ کسی نیست که دیگر عبادت کند.

حضرت آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه نزدیک به دوره آخرالزمان هستیم بیان کرد: در این دنیای کفر، دنیای استکبار و دنیای ظلم چه کسی تبلیغ دین کند؟ در روایات هست که در آخرالزمان ظلم و فساد زیاد می‌شود «یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»؛ حضرت که تشریف می‌آورد زمین را پر از عدل خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله امامی کاشانی فرمودند: من خودم خیلی علاقه به طلبگی دارم. از همان روزی که در قم درس می‌خواندم و درس می‌گفتم خیلی علاقه به طلبه‌ها داشتم. اینجا هم خداوند متعال قسمتمان کرد؛ امام (ره) تولیت را به من دادند و ما تقریباً در این چهل و چند سال 47 تا دبیرستان داریم؛ دوره عالی تهران، مشهد، یزد و زاهدان را داریم و چه قدر فارغ‌التحصیلانی داشتیم که هرکدام در مصدر تعلیم و تربیت هستند.

تولیت و رئیس محترم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری ضمن بیان خاطره‌ای از دیدار مقام معظم رهبری (حفظ الله) خاطر نشان کرد: آنچه مهم است این است که دین باید خوب تبیین شود و تبیین روز شود. به فرمایش رهبر عزیزمان که یک وقتی همه اساتید را جمع کردیم و رفتیم دیدن آقا، ایشان وقتی تشریف آوردند دیدند که همه اساتید جمع هستند لطف کردند یک چیزی به من گفتند که کسانی را که در دانشگاه‌ها کم پیدا می‌کنیم آقای امامی همه را در مدرسه‌عالی جمع کردند. به فرمایش رهبرمان طلاب اینجا باید تبیین حکیمانه دین کنند و نه تبیین عامیانه.

الآن هم اساتید برنامه‌ریزی کردند که ان‌شاءالله طلاب اینجا طبق برنامه وقف نامه معمم بشوند و بتوانند خدمات بالایی داشته باشند. ما از اینجا یک چنین چیزی انتظار داریم. شما ان‌شاءالله درس بخوانید که بتوانید پاسخگوی مشکلات جامعه باشید و در دنیای امروز که همه جا شرک است بتوانید توحید را تبلیغ کنید. امیدوارم که ان‌شاءالله موفق باشید.

ایشان در پایان مراسم عمامه گذاری ضمن دعا برای طلاب معمم، فرمودند: خداوند ان‌شاءالله راه‌های تکامل و خدمت به اسلام را برایتان باز کند و ان‌شاءالله توجه به حضرت ولی عصر (علیه‌السلام) داشته باشید و آن آقا کمک می‌کند. مخصوصاً این نماز «صد ایاک نعبد و ایاک نستعین» را در حجره، هفته‌ای یک بار بخوانید و توجه به حضرت داشته باشید؛ حضرت راه‌ها را برایتان باز می‌کند. ان‌شاءالله موفق باشید.

کلید واژه ها: طلاب مدرسه عالی شهید مطهری مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری حضرت آیت‌الله امامی کاشانی تولیت مدرسه‌عالی شهید مطهری مقام تولیت مراسم عمامه گذاری