پیام تسلیت حجة‌الاسلام‌والمسلمین دکتر توجهی، تولیت مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره) در پی شهادت حجة‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله (رحمة‌الله علیه)

۰۸ مهر ۱۴۰۳ | ۰۷:۴۴ کد : ۶۲۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۲

حجة‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبدالعلی توجُّهی؛ تولیت معظم مدرسه‌عالی و رئیس دانشگاه شهید مطهری (ره) طی پیامی شهادت حجة‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله (رَحْمَةُاللَّهِ عَلَیْهَ) دبیرکل جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

 

متن پیام حجة‌الاسلام‌والمسلمین دکتر توجُّهی به شرح زیر است:

 

بِسْمِ‌اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

 

قال الله الحکیم:

«وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»

 ﴿نساء، آیه ۷۴﴾

 

عاشق دیدار دوست، اوست که همچون حسین،

 زردی رخسار او، سرخ ز خون گلوست.

 

بار دیگر رژیم نامشروع، سفاک و جنایتکار صهیونیستی، دل‌های آزادگان جهان را داغدار ساخت و در جنایتی وحشیانه، جمع کثیری از مردم بی‌گناه لبنان و تعدادی از فرماندهان مؤمن و مخلص حزب‌الله و در رأس آنان مجاهدی بزرگ، عالمی زمان‌شناس، سیدی مقاوم، رهبری برای حزب‌الله لبنان و سربازی مطیع برای مقام معظم رهبری، شخصیت برجسته‌ای که حقیقتاً افتخار جهان اسلام و مایه امیدواری مظلومان عالم به ویژه ملت مظلوم فلسطین و لبنان بود، یعنی ابوالشهید حضرت حجة‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله (اعلی‌الله‌مقامه الشریف) را به شهادت رساند.

بدون تردید آن شهید عزیز، با ایمانی استوار، با بصیرتی نافذ، با صلابتی کم‌نظیر و با عقلانیتی بی‌بدیل، توانست قریب سی سال مقاومت لبنان را به وجه احسن، رهبری کرده و نهال مقدس حزب‌الله در آن کشور و منطقه را به درختی مقاوم و تنومند تبدیل کند. آنچه اهمیت کار آن سید عزیز را مضاعف می‌سازد آن است که انجام این مجاهدت‌ها، در مقابل توطئه‌ها، نفوذها، جنایت‌های جنگی و خباثت‌های مستمر رژیم غاصب صهیونیستی از یک‌سو و کارشکنی‌های برخی از جریان‌های داخلی آن‌ کشور از سوی دیگر، بوده است.

اگرچه قلب دوستداران آن مرد خدا، از شنیدن خبر تلخ شهادت او خون است؛ لکن برای چنین مجاهدی و در مقابل چنان مجاهدت‌هایی، شهادت در راه خداوند و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان، آرزویی تحقق یافته و سعادتی ابدی است.

این مصیبت سنگین را به قلب عالم امکان، حضرت بقیه‌الله الاعظم و نایب بر حقش مقام عظمای ولایت، رزمندگان جبهه مقاومت و همه دوستداران آن سید والامقام و ملت ایران و لبنان، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال، نابودی هر چه سریع‌تر همه ظالمان جهان به ویژه استکبار جهانی و خصوصاً فرزند نامشروع آنان یعنی رژیم متجاوز صهیونیستی را از خداوند متعال خواستاریم.

 

    آموزانتولیت، استادان، کارکنان، طلاب، دانشجویان و دانش

                  مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره)

کلید واژه ها: پیام تسلیت مقام تولیت حجة‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبدالعلی توجُّهی رئیس دانشگاه شهید مطهری (ره) تولیت مدرسه‌عالی و مسجد شهید مطهری (ره) شهادت